0

مفرد “تقوىٰ” پهٔ قرآن کښې

تقوىٰ د اوامرو اطاعت اؤ د منتهیاتو نه ژغورنې ته وائي (اِمْتِثَالُ الْأَوَامِرُ وَاجْتِنَابُ النَّوَاهِ) ، حضرت علی (کرم الله وجهه) ئې ښکلې تعریف کړے دے چې “ترک الاسرار على المعصیة و ترک الاغترار على الطاعة” ، چې پهٔ ګناهونو باندې اسرار نۀ کول اؤ د اطاعت پۀ ترسره کولو کښې پۀ فریب کښې نۀ لوئیدلو ته تقویٰ وائي. عمر ابن عبدالعزیز فرمائي د الله محرمات ترک کول اؤ د الله فرائض تر سره کول اؤ وروسته چې کوم توفیق ترلاسه شي د نورو عباداتو د پاره نو دغه نُّورٌ عَلَىٰ نُوْر وي.

د تقوىٰ معنا پۀ قرآن کښې پۀ څو معنو کښې راغلي ده :

د توحيد پۀ معنا کښې راغلي ده : وَأَلْزَمَهُمْ كَلِمَةَ التَّقْوَى
د توبې پۀ معنا کښې هم راغلي ده : وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا
د اطاعت پۀ معنا کښې هم راغلي ده : وَأَأْتُ الْبُيُوتَ مِنَ بُوَابِهَا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
د تعظیم پۀ معنا کښې هم راغلي ده : وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ

د انساني ژوند اصلي هدف د تقوىٰ د ترلاسه کولو دے . د تقوىٰ پۀ بنياد انسان ته لوئې ګټې ور پۀ برخه کېږی . قوتِ ممیزه د انسان نصیب کېږي ، محبوبیت د رب پرې تر لاسه کېږي ،حصول د برکات چې خلک پسې منډې وهي : وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ .

دغسې د تقوىٰ سره پۀ عملونه کښې ژوند و حیات پېدا کېږي : يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلاً سَدِيداً، يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ
دغسې انسان پرې له مصیبتونو څخه خلاصېږي : وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا
پۀ رزق کښې د براکاتو لویه وسیله ده : وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبْ

د تقوىٰ درې مراتب دي ، د عام مسلمانانو تقوىٰ دا ده چې د هر قسمه کفر نه ځانونه اوژغوري (قولي/عملي) اؤ پۀ خپل ایمان ټینکار اوساتي ، د خواصو تقوىٰ دا ده چې د دې سره سره د اوامرو اطاعت اؤ د منتهیاتو نه ځانونه اوساتي اؤ د اخصُ الخواص تقوىٰ دا وي چې ورسره ورسره زړونه هم د ما سواء الله (د نورو خدایانو) د مینې نه خالي کړي ، صحبت د صالحينو د تقوىٰ لویه وسیله ده نو الله دې زمونږ صالحین ملګري نصیب کړي .

خیام یوسفزےتقوىٰ د اوامرو اطاعت اؤ د منتهیاتو نه ژغورنې ته وائي (اِمْتِثَالُ الْأَوَامِرُ وَاجْتِنَابُ النَّوَاهِ) ، حضرت علی (کرم الله وجهه) ئې ښکلې تعریف کړے دے چې “ترک الاسرار على المعصیة و ترک الاغترار على الطاعة” ، چې پهٔ ګناهونو باندې اسرار نۀ کول اؤ د اطاعت پۀ ترسره کولو کښې پۀ فریب کښې نۀ لوئیدلو ته تقویٰ وائي. عمر ابن عبدالعزیز فرمائي د الله محرمات ترک کول اؤ د الله فرائض تر سره کول اؤ وروسته چې کوم توفیق ترلاسه شي د نورو عباداتو د پاره نو دغه نُّورٌ عَلَىٰ نُوْر وي.
د تقوىٰ معنا پۀ قرآن کښې پۀ څو معنو کښې راغلي ده :
د توحيد پۀ معنا کښې راغلي ده : وَأَلْزَمَهُمْ كَلِمَةَ التَّقْوَى
د توبې پۀ معنا کښې هم راغلي ده : وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا
د اطاعت پۀ معنا کښې هم راغلي ده : وَأَأْتُ الْبُيُوتَ مِنَ بُوَابِهَا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
د تعظیم پۀ معنا کښې هم راغلي ده : وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ
د انساني ژوند اصلي هدف د تقوىٰ د ترلاسه کولو دے . د تقوىٰ پۀ بنياد انسان ته لوئې ګټې ور پۀ برخه کېږی . قوتِ ممیزه د انسان نصیب کېږي ، محبوبیت د رب پرې تر لاسه کېږي ،حصول د برکات چې خلک پسې منډې وهي : وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ .
دغسې د تقوىٰ سره پۀ عملونه کښې ژوند و حیات پېدا کېږي : يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلاً سَدِيداً، يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ
دغسې انسان پرې له مصیبتونو څخه خلاصېږي : وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا
پۀ رزق کښې د براکاتو لویه وسیله ده : وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبْ
د تقوىٰ درې مراتب دي ، د عام مسلمانانو تقوىٰ دا ده چې د هر قسمه کفر نه ځانونه اوژغوري (قولي/عملي) اؤ پۀ خپل ایمان ټینکار اوساتي ، د خواصو تقوىٰ دا ده چې د دې سره سره د اوامرو اطاعت اؤ د منتهیاتو نه ځانونه اوساتي اؤ د اخصُ الخواص تقوىٰ دا وي چې ورسره ورسره زړونه هم د ما سواء الله (د نورو خدایانو) د مینې نه خالي کړي ، صحبت د صالحينو د تقوىٰ لویه وسیله ده نو الله دې زمونږ صالحین ملګري نصیب کړي .
خیام یوسفزےتقوىٰ د اوامرو اطاعت اؤ د منتهیاتو نه ژغورنې ته وائي (اِمْتِثَالُ الْأَوَامِرُ وَاجْتِنَابُ النَّوَاهِ) ، حضرت علی (کرم الله وجهه) ئې ښکلې تعریف کړے دے چې “ترک الاسرار على المعصیة و ترک الاغترار على الطاعة” ، چې پهٔ ګناهونو باندې اسرار نۀ کول اؤ د اطاعت پۀ ترسره کولو کښې پۀ فریب کښې نۀ لوئیدلو ته تقویٰ وائي. عمر ابن عبدالعزیز فرمائي د الله محرمات ترک کول اؤ د الله فرائض تر سره کول اؤ وروسته چې کوم توفیق ترلاسه شي د نورو عباداتو د پاره نو دغه نُّورٌ عَلَىٰ نُوْر وي.
د تقوىٰ معنا پۀ قرآن کښې پۀ څو معنو کښې راغلي ده :
د توحيد پۀ معنا کښې راغلي ده : وَأَلْزَمَهُمْ كَلِمَةَ التَّقْوَى
د توبې پۀ معنا کښې هم راغلي ده : وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا
د اطاعت پۀ معنا کښې هم راغلي ده : وَأَأْتُ الْبُيُوتَ مِنَ بُوَابِهَا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
د تعظیم پۀ معنا کښې هم راغلي ده : وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ
د انساني ژوند اصلي هدف د تقوىٰ د ترلاسه کولو دے . د تقوىٰ پۀ بنياد انسان ته لوئې ګټې ور پۀ برخه کېږی . قوتِ ممیزه د انسان نصیب کېږي ، محبوبیت د رب پرې تر لاسه کېږي ،حصول د برکات چې خلک پسې منډې وهي : وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ .
دغسې د تقوىٰ سره پۀ عملونه کښې ژوند و حیات پېدا کېږي : يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلاً سَدِيداً، يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ
دغسې انسان پرې له مصیبتونو څخه خلاصېږي : وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا
پۀ رزق کښې د براکاتو لویه وسیله ده : وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبْ
د تقوىٰ درې مراتب دي ، د عام مسلمانانو تقوىٰ دا ده چې د هر قسمه کفر نه ځانونه اوژغوري (قولي/عملي) اؤ پۀ خپل ایمان ټینکار اوساتي ، د خواصو تقوىٰ دا ده چې د دې سره سره د اوامرو اطاعت اؤ د منتهیاتو نه ځانونه اوساتي اؤ د اخصُ الخواص تقوىٰ دا وي چې ورسره ورسره زړونه هم د ما سواء الله (د نورو خدایانو) د مینې نه خالي کړي ، صحبت د صالحينو د تقوىٰ لویه وسیله ده نو الله دې زمونږ صالحین ملګري نصیب کړي .
خیام یوسفزے

د خپلې رائے اظهار وکړئ

خپله تبصرہ ولېږئ